In gezelschap met ‘de grote vier’ van Zuid Afrika op weg naar 2015

IMG_0113

2014 was een bijzonder jaar, niet alleen voor het vastgoed in Nederland, maar ook voor mij persoonlijk. Mijn ouders verwisselden op 19 november op een en dezelfde dag het tijdelijke voor het welverdiend eeuwige. En wij – de kinderen, aanhang en kleinkinderen – hebben er vrede mee.

Na jaren van slecht nieuws over commercieel vastgoed werden er eindelijk weer eens voor een recordbedrag vastgoedtransacties gedaan. Of dat echt goed nieuws is, met een gemiddelde afschrijving van 30 procent plus, moet nog maar worden afgewacht, omdat we het aantal nieuwe banen en minder werkloosheid nog altijd niet substantieel en positief hebben zien veranderen.

Staande, tussen de vier ‘groten’ van de Zuid-Afrikaanse politiek en strijd tegen de apartheid, Nobelprijswinnaars Albert Luthuli, Desmond Tutu, Frederik de Klerk en Nelson Mandela – aan de voet van het wereldnatuur-wonder De Tafelberg, op het indrukkende winkel- en leisurecentrum Waterfront in Kaapstad – is het goed afscheid te nemen van 2014 en positief naar het nieuwe jaar te kijken. Ook in 2015 zal ik weer regelmatig mijn blogs de internetwereld inzenden. Het afgelopen jaar werden die blogs bijna 60.000 keer gelezen, en dat alleen al via de eigen weblog-site. Daarnaast waren er nog de succesvolle doorplaatsingen via the website Follow The Money, waaraan jammer genoeg in november een einde kwam door een inhoudelijk journalistiek meningsverschil.

Zolang mijn blogs zoveel lezers blijven trekken, zal ik ermee doorgaan. Eigenzinnige en kritische meningen over met name commercieel vastgoed blijven in deze tijden van integriteitsschendingen en onverantwoorde beslissingen hard nodig.

Samen met mijn geliefden wens ik u allen een voorspoedig en succesvol (vastgoed)jaar 2015 toe en ik hoop u, trouwe lezers, ook het komende jaar weer te kunnen blijven verrassen!

Comments
One Response to “In gezelschap met ‘de grote vier’ van Zuid Afrika op weg naar 2015”
  1. wim schreef:

    Dank voor uw regelmatige blogs, ze zijn altijd zeer lezenswaardig!
    Ook voor u en de uwen veel goeds voor 2015!

    En wat betreft Onroerend goed: het blijft spannend de ontwikkeling te zien van de nieuwe economie, waarbij transacties via internet steeds vaker belangrijker/maatgevender worden gevonden dan een bezoek aan een winkel/kantoor/kennishebber.

Geef een reactie

